OZONOTERAPIJA

Stomatološka klinika "Ortoimplant Dental Spa" u stomatološkim zahvatima koristi terapiju ozonom već punih sedam godina
Ozonoterapija ili terapija ozonom, visoko aktivnim oblikom čistog kisika, prirodna je terapija koja se sve češće koristi u medicini i stomatologiji u svrhu regeneracije oštećenih tkiva i ubrzanja njihova cijeljenja. Budući da svako oštećeno tkivo pokazuje slabu zasićenost kisikom, nakon aplikacije ozona stanice asimiliraju kisik, element od vitalne važnosti za njihovo obnavljanje, i vraćaju se u primarno stanje zdravlja i ravnoteže. Terapija ozonom odstranjuje toksine iz organizma, smanjuje upalu, regulira ph tkiva i aktivira cirkulaciju u oštećenom području - odnosno, omogućuje tijelu da iscijeli samo sebe.

Osim što se radi o učinkovitoj, radi se i o potpuno bezbolnoj i sigurnoj terapiji za pacijente koji se žele što prije, nakon stomatološkog zahvata, vratiti svojim svakodnevnim aktivnostima - bez neugode i uz potpuno odsustvo boli, a Ortoimplant Dental Spa se može podičiti kako svojim pacijentima tu uslugu pruža već punih sedam godina.

„Kao jedna od prvih stomatoloških ordinacija u Hrvatskoj koja je uvela korištenje ozona u stomatološku terapiju, svakodnevno svjedočimo bržem, prema nekim procjenama do čak osam puta bržem, oporavku pacijenata, potom odsustvu boli, ali i izostanku infekcija. Ozonom, osim kod endodoncije i implantologije, djelujemo i na herpes, afte i mikoze sluznice, a omogućuje nam da se njime stanice direktno nahrane kisikom, čak i one stanice koje se nalaze na dubini od desetak centimetara u tkivu do kojih je moguće doprijeti velikim sondama.“- kaže dr. Zdenko Trampuš, DDS, tvorac Ortoimplant Dental Spa koncepta.

Ozonoterapija otkrivena
u Njemačkom sredinom 19. stoljeća

Otac ozonoterapije, njemački kemičar Christian Friedrich Schönbein nije niti slutio do kakvog je senzacionalnog otkrića došao 1840. kada je na Sveučilištu u Baselu (Švicarska) otkrio plin neobično svježeg mirisa i nazvao ga ozonom - riječju grčkog korijena koja označava miris ili svježi zrak. Na njegovo su se otkriće nastavila sva daljnja istraživanja djelovanja ozona, koja se u moderno vrijeme provode uglavnom u Europi i Americi, a osnivaju se i profesionalna medicinska ozonoterapijska udruženja diljem svijeta s krovnim udruženjem - International Scientific Committee on Ozonotherapy (ISCO3 ili Internacionalnim znanstvenim udruženjem za ozonoterapiju), kako bi se znanstveno ustvrdili i standardizirali principi korištenja ove učinkovite terapije.

Kako djeluje ozonoterapija?

Ozonoterapija aktivira imunitet kod infektivnih bolesti, povećava opskrbljenost stanice kisikom, povećava protok krvi u tkivima, djeluje na otpuštanje staničnih faktora rasta i stimulira regeneraciju oštećenih tkiva te dramatično smanjuje ili čak potpuno eliminira bol djelujući na receptore boli. Znanstvena istraživanja dokazala su djelovanje kod stomatoloških zahvata i cistitisa, kroničnog hepatitisa, infekcije herpesa, kod dijabetesa i makularne degeneracije.

Što je to medicinski ozon?

Kisik je atom koji ima manjak elektrona što znači da je kao atom vrlo nestabilan i kao takav se ne može samostalno nalaziti u prirodi te uglavnom formira stabilnu molekulu O2 – molekulu kisika koja se nalazi u našoj atmosferi. No osim kao O2, određeni se broj atoma kisika u prirodi spoji u molekulu O3 - molekulu ozona, koja sadrži tri atoma kisika i služi kao moćni biološki stimulans.

Jednako kao što nastaje u prirodi, medicinski ozon nastaje prolaskom kisika kroz uređaj BIOZON u čijoj sondi, zbog djelovanja elektromagnetskog polja visoke frekvencije, dolazi do razdvajanja kisika na atome i u konačnici do stvaranja smjese kisika i ozona koja se koristi u terapijske svrhe.

Korištenje ozonoterapije u stomatologiji

Iako se ozonoterapija već dugo uspješno koristi i u kozmetičke svrhe, kako bi dospjela i u stomatološke ordinacije nužno je bilo njenu primjenu potkrijepiti znanstvenim dokazima o djelovanju te odrediti visoke standarde njene primjenjivosti kao suportivne terapije kod brojnih konvencionalnih stomatoloških terapija kod kojih pokazuje velike prednosti:

- Profilaksa i liječenje dentalnih karijesa
- Liječenje sluznice – afti, herpesa (zoster i labijalni herpes), gljivičnih infekcija
- Parodontološko liječenje
- U endodonciji za dezinfekciju korijenskog kanala
- Izbjeljivanje zuba i zubnih ispuna
- U oralnoj kirurgiji nakon ekstrakcije zuba i za ispiranje tijekom kirurškog zahvata
- Liječenje halitoze (neugodnog zadaha)
- U implantologiji za liječenje i profilaksu periimplantitisa
- Terapija oštećenih mekih tkiva (terapija zračenjem, dekubitus nastao od proteza)
- Terapija rana koje sporo zacjeljuju, inficiranih rana i upalnih procesa
- Smanjuje upotrebu anestetika i bol nakon stomatološkog zahvata
- Uništava 99% bakterija u karijesu
- Terapija karijesa i kao predtretman pečaćenju fistura u dječjoj dentalnoj medicini

Biološka aktivnost ozona

Nekoliko je dobro istraženih djelovanja ozona na ljudsko tijelo, u prvom redu to su: imunostimulirajuće djelovanje, analgetsko, detoksicirajuće, antimikrobno i regeneracijsko djelovanje. Putem aktivacije metabolizma ugljikohidrata, proteina i lipida, povećavajući broj ribosoma i mitohondrija u stanicama, ozon dovodi do regeneracija tkiva i organa.

Antimikrobno djelovanje ozona je selektivno i ograničeno isključivo na stanice mikroba te iznimno efektivno kod bakterija rezistentnih na antibiotike. Visoka koncentracija ozona ubija bakterije vrlo brzo što ozon čini vrlo učinkovitim baktericidnim sredstvom za sve vrste patogenih mikroorganizama - bakterija, gljivica, virusa i parazita. Za usporedbu, samo jedna molekula ozona odgovara 3000-10 000 molekula klora i ubija patogene organizme čak 3500 brže. Studije su otkrile da ozonu treba samo 10 sekundi da uništi čak 99% bakterija, virusa i gljivica u tkivima.

Ozon djeluje i na stanični i humoralni imunitet budući da stimulira proliferanciju imunokompetitivnih stanica i sintezu imunoglobulina te aktivira funkciju makrofaga i povećava osjetljivost mikroorganizama na fagocitozu. Kao odgovor na terapiju kisikom, naš imunosni sistem stvara citokine, prijenosnike informacija, koji kaskadno aktiviraju sve ostale imunosne reakcije i dovode tako do ojačavanja imunološkog odgovora.

Kod kojih stanja
ozonoterapija nije preporučena?

Iako je korištenje ozona sigurna terapija, ipak ga liječnici savjetuju izbjegavati kod trudnoće, favizma, hipertireoze, teških anemija, miastenije gravis, akutne intoksikacije alkoholom, infarkta, krvarenja iz organa ili alergije na ozon. Budući da je u stomatologiji upotreba ozona usmjerena isključivo na manje područje i vrlo kratko vrijeme tretiranja, nuspojave i kontraindikacije su doista svedene na minimum.

Ortoimplant Dental Spa

Zakoračite u Ortoimplant Dental Spa i podarite sebi novi osmijeh jer Ortoimplant Dental Spa jedini nudi stomatološko rekonstruktivno-rehabilitacijske usluge poduprte medical SPA terapijama, ozonoterapijama, NiTe 50G magnetoterapijama, limfnim drenažama, masažama žvačne muskulature glave i vrata. Sve to na istom mjestu, pod vodstvom dr. Zdenka Trampuša, DDS, prvog hrvatskog stomatologa počasnog primljenog u najstarije svjetsko stomatološko udruženje International Collegue of Dentristry, a zbog doprinosa struci u regiji.